dimarts, 25 de novembre del 2008

Nou estudi sobre banners

Després de tot, els banners no són tan inútils com es pensava. En un estudi de la Universitat de Chicago un grup de psicòlegs va arribar a la conclusió que una exposició repetida a través de Banners genera un sentiment positiu cap al producte promocionat. No obstant això, el mateix estudi també afirma que una reevaluación més crítica del producte pot fer desaparèixer aquest sentiment positiu.

L'estudi va permetre validar per al món dels banners una sèrie de teories que ja existien respecte als estímuls visuals, llançant conclusions molt interessants per al mercat de la publicitat Online. Una de les conclusions és que els banners poden ser molt útils a l'hora de familiaritzar als usuaris amb els productes, encara quan l'usuari mai cliqui en l'avís. D'altra banda una avaluació més profunda del producte fa desaparèixer aquesta impressió positiva creada per aquesta sensació de familiaritat. Això sembla suggerir que la publicitat en banners podria resultar millor per a productes on la compra és més impulsiva, respecte a aquells productes on la decisió de compra és més pensada.

Si voleu més informació de la metodologia de les proves que van donar lloc a aquest informe pots trobar-la en aquest link.