dijous, 13 de novembre del 2008

Comencem a guanyar diners...

L'estratègia de pagar per publicitat pot semblar llunyana a qui tenen un petit projecte web sense inversió inicial, però no ho és en absolut per dues raons. La primera que amb programes menjo AdWords uneixo pugues invertir molt pocs diners i controlar la despesa, no es necessita disposar de grans inversions. La segona raó és que utilitzar publicitat amb programes de clic-through és una manera d'esbrinar molta informació sobre els usuaris i el mercat. Per poc que tinguis un poc de tràfic amb un projecte web és possible guanyar 100 o 200 euros al mes en Adsense, per què no reinvertirlos en Adwords?. Amb aquest programa (bé optimitzat) un nou usuari et pot costar aproximadament entre 7 i 20 cèntims. Això significa que amb 200 euros es poden aconseguir uns 1.000-2.800 nous usuaris cada mes, un nombre petit però interessant quan es comença, sobretot especialment interessant per a experiments.

Àdhuc és més interessant utilitzar Adwords quan el teu projecte web té un model de negoci clar, per exemple, una botiga online. Amb les eines de seguiment de la conversió de visitant a client pots saber exactament quant diners en publicitat et costa cada venda. Si el saldo és positiu, diguem per cada 10 euros invertits en publicitat ganes 11 euros, la inversió es recupera i hi ha guanys, invertir en publicitat es convertiria en alguna cosa realment interessant com originador de tràfic que es converteix en vendes. Si ets capaç d'aconseguir això hauràs resolt gran part del problema, encara que de fet si no ets capaç de fer-lo, millor deixar d'invertir en publicitat perquè gairebé equival a llençar els diners. Evidentment no és fàcil optimitzar el Adwords para obtenir aquest saldo positiu, no n'hi ha prou amb crear algunes campanyes i deixar-les funcionant sense parar-los esment, es tracta d'un treball diari molt dur d'optimització i aprenentatge. Dissenyant diferents campanyes de Adwords para diferents recerques, tens l'oportunitat d'aprendre el que realment escriuen els teus usuaris potencials en Google. Una informació bàsica per a optimitzar el teu lloc per a cercadors i esbrinar els models mentals dels usuaris.

Finalment solament ressenyar que usar mitjans offline per a anunciar llocs web té poquísima efectivitat. Molt poca gent sembla recordar la url d'un lloc web que ha vist en premsa en paper, quan més tard s'asseu davant de l'ordinador. Ho vaig comentar en el meu blog i ho he escoltat dir a molts altres, aparèixer en premsa en paper no sol portar pràcticament gens de tràfic. Aparèixer en mitjans offline serveix per a tenir notorietat i donar bona imatge, el que és important, però no tant com tenir tràfic quan arrenques un projecte web.